Top
 
 
 

Het geheim om ouder te worden in schoonheid

We willen allemaal jong blijven, maar met de jaren verandert onze huid en verschijnen er tekenen van veroudering. Gedaan met de babyzachte huid en welkom rimpels, vage contouren en een ongelijkmatige teint. Maar wat gebeurt er eigenlijk onderhuids? En wat kunnen we doen om het verouderingsproces te vertragen en onze huid zo lang mogelijk jong te houden?

Wat gebeurt er met de huid die ouder wordt?

Veroudering is een complex proces dat diep in de onderste huidlagen begint, nog voordat het zichtbaar wordt. Het wordt veroorzaakt door voornamelijk 3 processen: afnemende celactiviteit, glycatie en oxidatie. Naarmate we ouder worden, neemt de activiteit van al onze cellen af en vertraagt ons metabolisme, waardoor de huid minder collageen en elastine produceert, twee eiwitten die verantwoordelijk zijn voor de elasticiteit en de strakheid van de huid. Na 20 jaar wordt er elk jaar 1% minder collageen geproduceerd in de huid! Dit heeft meer rimpels en vage contouren tot gevolg. Bovendien zijn collageen en elastine gevoelig voor glycatie: suikermoleculen hechten zich eraan en brengen veranderingen aan in hun mechanische eigenschappen, zodat de huid stijf en minder flexibel wordt. Het glycatieproces versterkt de oxidatie van de huid, wat de aanmaak bevordert van vrije radicalen die het verouderingsproces versnellen.

So what can we do to keep skin looking young?

A healthy lifestyle is the key to glowing, radiant skin. While diet and exercise can’t halt aging completely, there are several things we can do to make the signs of aging less visible. 

1. Beweeg je lichaam en je gezicht

Wanneer je traint en je je hartslag en bloedstroom stimuleert, worden er meer voedingsstoffen zoals vitamines en zuurstof geleverd aan de huidcellen, waarmee deze zich kunnen reproduceren en fibroblastcellen kunnen voeden. Probeer zeker ook eens gezichtsyoga! Gezichtsyoga bestaat uit een reeks oefeningen die ons leren hoe onze gezichtsspieren te oefenen voor een steviger en strakker gezicht.

2. Ontspan jezelf

Wanneer je gestrest bent, kan een hoog cortisolgehalte ongewenste huidontstekingen veroorzaken. Meditatie, diep ademhalen of gewoon rustig tot jezelf komen kunnen helpen om stress en huidschade te verminderen. Zorgen voor jezelf is erg belangrijk. Neem wat “me-time” in een Maria Galland Paris instituut met een speciale behandeling afgestemd op jouw unieke behoeften en geniet van de ongelofelijk zachte aanraking van de handen van je schoonheidsspecialist.

3. Eet evenwichtige en suikerarme voeding

Je bent al zoet, extra suiker is niet nodig! Door je suikerinname te verlagen, verminderen de effecten van glycatie op je huid onmiddellijk. Vermijd industrieel voedsel en toegevoegde suikers of probeer suikervervangers die meer voedingsstoffen bevatten zoals kokossuiker of honing. Evenwichtige voeding is essentieel voor een stralende huid. Kies voor voeding rijk aan antioxidanten zoals bosbessen, groene thee of granaatappels, rijk aan vitamine C zoals broccoli of sinaasappels en met bètacaroteen en luteïne die je bijvoorbeeld in spinazie vindt voor een betere elasticiteit van de huid. Zorg ervoor dat je voeding eet (of drinkt) met veel water, zoals watermeloen, kokoswater of komkommer. Een gehydrateerd lichaam produceert immers meer collageen om de huid glad en strak te houden!

4. Vind het juiste programma voor je thuisritueel

... dat de celactiviteit stimuleert om de productie van collageen en elastine te verhogen. Het resultaat? Een strakkere, stevigere en gladdere huid!

Dit zou je ook kunnen interesseren:

Instituten in je buurt

Vind de perfecte salon in je buurt voor een time out uit de routine van alledag. Schoonheidsspecialisten van MARIA GALLAND PARIS heten je overal ter wereld welkom in hun schoonheidsoases om je lichaam, geest en ziel te verwennen.

Onze topinstituten

Onze website maakt gebruik van cookies om je het best mogelijke resultaat te geven. Door gebruik te maken van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacybeleid voor meer informatie over cookies.

OK
235,279