Top
 
 
 

Eet jezelf mooi bij elke maaltijd!

Het is geen geheim dat het eten van goed, voedzaam voedsel een anti-aging effect heeft op de huid, maar hoe?

Wij vroegen Prof. Dr. Med Bernd Kleine-Gunk, anti-aging expert en voorzitter van de internationaal bekende German Society of Anti-aging Medicine naar voedingstips om glycatie en oxidatie te verminderen en het huidmetabolisme te verbeteren.

De kunst van Maria Galland Paris AGE CONTROL-MG Voeding?

Het is allemaal een kwestie van evenwicht. Goed eten, sporten, voldoende slaap en minder stress kunnen helpen om alle tekenen van veroudering te bestrijden in het hele lichaam, inclusief de huid. "De huid is heel bijzonder. Het is niet alleen ons grootste orgaan, maar ook de barrière tussen het inwendige lichaam en de buitenwereld", zegt Prof. Dr. Med. Kleine-Gunk. Veroudering van de huid kan worden behandeld met hoogwaardige cosmetische middelen, maar schoonheid begint van binnenuit. Er zijn daarom ook dingen die we dagelijks kunnen doen om het verouderingsproces op natuurlijke wijze af te remmen.

Voeding waartegen je NON zegt!

Nummer 1 is SUIKER! Glycatie is een van de grootste anti-aging vijanden en wat is de grootste glycatie boosdoener? SUIKER! Vermijd of verminder suiker, aldus Dr. Kleine-Gunk die het “definitief een belangrijke factor voor huidveroudering” noemt. Vermijd frisdranken en industriële fruitdranken. Drink liever mineraalwater of thee zonder suiker. Of probeer “gezondere” suikervervangers die ook voedingsstoffen toevoegen, zoals kokossuiker, cacao (alles met mate uiteraard!), maar ook matcha en zelfs specerijen (kaneel, nootmuskaat, steranijs, kurkuma enz.) die allemaal smaak kunnen toevoegen aan je hoofdgerechten en desserts.

BEWERKTE VOEDING “Hoe meer onze voeding industrieel wordt bewerkt, des te minder fytonutriënten en vitaminen het bevat. Blijf dus bij natuurlijk en bij voorkeur biologisch voedsel”, zegt Prof. Dr. Med. Kleine-Gunk.

Voeding waartegen je OUI zegt

VETSTOFFEN! Vervang “slechte” vetten zoals gefrituurde of bewerkte voeding door “goede” vetten zoals omega-3-vetzuren of de enkelvoudig onverzadigde vetten die je bijvoorbeeld vindt in olijfolie, avocado's of in vis.

GROENTEN! De vitaminen en fytonutriënten in groenten hebben een lagere glycemische index en zitten boordevol met vitaminen en mineralen die de gezondheid van je huid boosten. Blijf zoveel mogelijk bij biologische en onbewerkte groenten.

ANTIOXIDANTEN-RIJKE VOEDING Antioxidanten-rijke voeding zoals groene thee, kurkuma, walnoten, uien, knoflook, wortels, tomaten, appels, citroen, broccoli, pepers en zwarte druiven helpen oxidatieve stress te verminderen.

PLEZIER! Vergeet niet om een “lepel plezier” toe te voegen aan alles wat je eet en neem de tijd om van je eten te genieten om het beter te verteren en zo overeten te voorkomen. “Als je genoeg gezonde dingen eet, kan je lichaam beter omgaan met een beetje ongezond eten, zolang je niet overdrijft. Gezond blijven en gezond eten mag nooit betekenen dat je je levenslust kwijt raakt,” zegt Prof.Dr.Med. Kleine-Gunk.  

 
Gezond blijven en gezond eten mag nooit betekenen dat je je levenslust kwijt raakt

Dit zou je ook kunnen interesseren:

Instituten in je buurt

Vind de perfecte salon in je buurt voor een time out uit de routine van alledag. Schoonheidsspecialisten van MARIA GALLAND PARIS heten je overal ter wereld welkom in hun schoonheidsoases om je lichaam, geest en ziel te verwennen.

Onze topinstituten

Onze website maakt gebruik van cookies om je het best mogelijke resultaat te geven. Door gebruik te maken van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacybeleid voor meer informatie over cookies.

OK
239,267